Negovalni nasveti za športnike

ponedeljek, 11. april 2016

Negovalni nasveti za športnike

Šport je dober za naše telo. Pomaga pri napenjanju kože. V izogib draženju kože, smo vam pripravili nekaj nasvetov.  

Ukvarjanje s športom je super odločitev. Športanje ni le zdravo, ampak je dobro tudi za kožo. Med aktivnostjo je koža oskrbljena z dodatnim kisikom in njena prekrvavitev se izboljša. Vendar pa ukvarjanje s športom lahko povzroči draženje kože. Razlogi so različni, a vedno jih lahko zmanjšamo.  

Zakaj pride do kožnih iritacij

Potenje predstavlja stres za kožo. V potu je veliko mineralov in soli, ki jih v koži ni, zato lahko postane bolj občutljiva. Poleg tega pa se v potu nahajajo tudi odpadne snovi iz telesa, ki pa lahko dražijo kožo.  

Odvisno od vrste aktivnosti, niti niso potrebni posebni razlogi. Če tečete dlje potem so zaradi trenja na udaru predvsem bradavičke in področje pod pazduho, dodatno škodo pa lahko naredi še sonce. Tudi plavanje v klorirani vodi izredno izsuši kožo. Upoštevajte naslednje nasvete. 

Nega kože pred in med vadbo

  • Pred plavanjem uporabite kremo. Mastna krema ščiti pred vplivom klora in preprečuje draženje. 

  • Verjetno ste že spoznali, da bodisi tečete ali kolesarite, vaša koža glede na sezono potrebuje ustrezno zaščito kože. V zimskem času jo pred mrazom zaščitite z mastnimi kremami. Poleti pa je nepogrešjiva zaščita pred soncem. Ne pozabite, da bombaž zelo slabo ščiti pred UV sevanjem. Uporabite dodatno zaščito pred soncem. Uporaba funkcionalnih oblačil ščiti kožo pred soncem in zagotavlja optimalno prezračevanje kože.

Najboljša nega kože po športnih aktivnostih

  • Za uporabo ustreznih izdelkov je pomembno, da določite vaš tip kože
  • Po vadbi se stuširajte z mlačno vodo. Prevroča voda bo razmastila kožo, prehladna pa bo spodbudila potenje. Tuširanje zaključite s curkom hladne vode, ki koži ne bo škodoval, ampak bo spodbudil njeno cirkulacijo. 
  • Tuširajte se skrbno. Samo voda običajno ne odstrani vseh škodljivih ostankov iz kože. Še posebej ostanki klora se težko odstranijo. Uporabite kakovostne gele za prhanje s pH 5,5. Ta vrednost ustreza pH kože in jo najmanj obremenjuje. Ne tuširajte se prepogosto, saj tuširanje slabi naraven kislinski plašč kože. 
  • Temeljito se posušite. Skupaj z vodo, ki se suši na koži uhaja dodatna vlaga.
  • Pijte veliko vode po vadbi, saj lahko le tako nadomestite izgubljeno tekočino in minerale. 
  • Popoln negovalni izdelek za po vadbi je aloe vera gel. Zagotavlja intenzivno vlago, ne masti in nudi odlično nego po sončenju.