Sedem nasvetov za preprečevanje strij med nosečnostjo

ponedeljek, 08. maj 2017

Sedem nasvetov za preprečevanje strij med nosečnostjo

Kako preprečiti strije, je eno izmed najbolj pomembnih vprašanj, ki zanimajo nosečnice. Ni čudno, saj se kar 9 od 10 nosečnic sooča s temi majhnimi in neprijetnimi črtami, ki so sicer popolnoma naravni znak materinstva. S pomočjo nekaj nasvetov jih je mogoče zmanjšati ali preprečiti, da sploh nastanejo. 
Prilagodite način življenja!

1. Uravnotežena prehrana je dobra za vašo kožo.

Jejte uravnoteženo in uživajte živila, ki so dobra za kožo.

Med nosečnostjo je uravnotežena prehrana potrebna ne le za vas, ampak tudi za vašega otroka in vašo kožo. To pomeni, da morate jesti vse v razumnih količinah, ki zagotavljajo zadostno količino lipidov (maščobnih kislin) v koži. Lipidi so dejansko neke vrste "cement", ki drži kožo skupaj. Še posebej pomembne so esencialne maščobna kisline (omega 3 in 6), ki jih telo ne proizvaja samo. To pomeni, da jih je treba vnesti s hrano. Te maščobne kisline omogočajo koži, da ohrani svojo čvrstost in elastičnost. Zato uživajte maščobe (seveda  v zmernih količinah).

Za zajtrk uživajte margarino ali maslo (pazite, da uporabljate margarino brez transmaščob), ki je bogata z omega 3 maščobnimi kislinami, naslednji obrok (solato ali drugo hrano) začinite z 2 žlicama olja (najboljše je arašidovo, repično, olivno in olje iz grozdnih pešk). Omenjeni izdelki so dober vir vitamina E, antioksidanta, ki ščiti kožo. Živila, bogata z vitaminom E so tudi školjke, semena, avokado, mastne ribe (losos, ciplji, ...). Poleg tega, pa sta tudi sadje in zelenjava bogata z antioksidanti.

Vitamin A je v maščobi topen vitamin, ki prispeva k regulaciji keratina (snov, ki tvori površinski sloj kože, las in nohtov) ter zmanjšuje suhost kože in hrapavost kože. Nahaja se nahaja v rumenem in oranžnem sadju in zelenjavi, najdemo pa ga tudi v maščobah kot sta maslo in margarina.Nasvet: Ne pozabite, da maslo in margarina vsebujeta enako količino maščobe!

2. Pijte!

Voda je bistvenega pomena za čiščenje telesa in krepitev celic. Poleg tega, le dovolj tekočine zagotovavlja zadostno količino vlage v koži. Če ne morete popiti priporočenega 1,5 litra vode na dan, lahko nekaj dodatne tekočine zaužijete s sadjem in zelenjavo. Dobra ideja pa je tudi uživanje čaja. Previdno s kavo, saj je kofein naravni diuretik. 

3. Šport

Šport lahko spodbudi in izboljša elastičnost kože. Naj gre za jogo, hojo ali plavanje - izbira je ogromna.

4. Pridobivanje teže - najbolje postopoma 

Nenadno povečanje telesne teže (in potem nenadna izguba) pomeni veliko breme za kožo in pospešuje nastanek strij. To pa se ne zgodi samo med nosečnostjo, ampak tudi med dietami in celo v najstniških letih.

Med nosečnostjo je težo najbolje pridobivati postopoma. Jejte, ne stradajte, ampak ne pretiravajte.  
Pravilna nega kože preprečuje nastanek strij.

5. Reden piling kože!

Nič ni tako dobro za kožo, kot nežen piling - tudi za občutljiva področja in proti strijam. Piling odstranjuje odmrle kožne celice, spodbuja dihanje kože in sposobnost za regeneracijo. Lahko pa zmanjšuje tudi vidnost obstoječih strij.

6. Vlaženje in masaža kože

Pomemben korak pri preprečevanju strij je redna nega. Idealna bi bila nega vsako jutro in vsak večer. Pri masaži se osredotočite na mesta, ki so podvržena nastanku strij kot so trebuh, zdnjica, boki in noge. Izberite hranljivo olje za masažo, ki je bogato z esencialnimi maščobnimi kislinami in izbolja elastičnost kože.

7. Zaščita pred soncem

Nosečnice so posebej nagnjene k strijam. Če se izpostavljajte soncu brez zaščite, pa strije pridejo še bolj do izraza. Zato uporabljajte izdelke brez kemičnih UV filtrov.