Lažje učenje v šoli

ponedeljek, 12. oktober 2015

Lažje učenje v šoli

Boljšo koncentracijo in manj konfliktov imajo učenci v učilnicah, ki so subtilno odišavljene z eteričnimi olji agrumov. Tudi število dni odsotnosti zaradi bolezni je občutno manjše. Raziskovalni projekt v bavarskih šolah je razkrit. V okviru projekta, so bili razredi odišavljeni z naravnimi eteričnimi olji. Poleg tega so učitelje in učence na začetku in koncu projekta povprašali o mnenju. Obe strani se strinjata, da se ob eteričnih oljih bolje počutijo in da je v razredu prevladalo bolj sproščeno vzdušje.

Hkrati se je med projektom podvojilo število šolarjev, ki so bili ''dobro osredotočeni'' iz 18 na več kot 40 odstotkov. Delež ''pogosto utrujenih'' pa se je zmanjšal.
Učitelji so v času trajanja projekta opazili tudi bolj sproščeno vzdušje, kar je seveda pozitivno prispevalo k učenju in poučevanju. Podoben rezultat so zasledili tudi na srednjih šolah. Predvsem se je izboljšala koncentracija. Prva tovrstna raziskava je pokazala pomirjujoč učinek in zvečanje koncentracije na šoli. 

Šest šol iz Frankonija (dve osnovni, dve srednji in dve višji) je sodelovalo v projektu. Za ta namen so bili tako vodstvo šole kot tudi starši in učitelji  vnaprej v celoti obveščeni o vključenosti v raziskavo. "Povpraševanje za sodelovanje v tem pionirskem projektu je bilo s strani šol zelo veliko.'' je povedala Elke Inspruckner, pobudnica projekta, ki deluje kot šolska svetovalka, aromaterapevtka in zdravilka že več let. "Da bi zagotovili strokovno oskrbo, sem se omejila na šest šol. Vse zainteresirane strani so bile obveščene o sestavinah naravne mešanice dišav, ki se uporablja brez stranskih učinkov."

Insprucknerjieva je uporabila svoje aromaterapevtsko znanje za mešanje posameznih formulacij. Za šolski eksperiment so uporabili popolnoma naravno mešanico "Lažje učenje" podjetje Primavera, vodilnega dobavitelja dragocenih eteričnih olj. Uporaba sintetično proizvedenih dišav ni upravičena, ker nimajo koristi za zdravje, vodijo do neskladnosti in odmerek je hitro prevelik. "Pomembno je bilo, da je bil profil delovanja raziskan za vse sestavine. Tudi vonj je moral biti primeren za vdihovanje. Mešanica ''Lažje učenje'' izpolnjuje vsa merila,'' je dejala Insprucknerjeva.

Lažje učenje s pomočjo narave

Pred začetkom uporabe olj, so razdelili vprašalnike.Upoštevati je bilo potrebno vzdušje v razredih, velikost in zračnost prostorov. Po dva učenca oziroma študenta so usposobili za pravilno uporabo difuzorja in odmerjanje olj. Določiti je bilo potrebno ustrezno lego razpršilnika dišav, saj je velikost prostora zelo pomembna pri odmerjanju. "Načeloma velja pravilo, manj je več," je dejala strokovnjakinja.

V marcu 2015 so pričeli z uporabo olj po učilnicah. Ta je bila podaljšana na pet do šest tednov na splošno željo vseh šola. Pozitivni rezultati niso bili presenetljivi za Insprucknerjevo. Učinki visokokakovostnih eteričnih olj so poznani že več let, zato boljši zrak, manj stresa in dobro vzdušje ni bilo presenečenje. "Projekt potrjuje mojo izkušnjo. Z uporabo ustreznih dišav je mogoče učinkovito vplivati na prijetno vzdušje, ki pozitivno prispeva k učenju. Aromaterapija lahko pomaga učencem, da so manj obremenjeni in gredo raje v šolo.''

Boljša koncentracija in več motivacije skozi aromaterapijo

Učinek eteričnih olj iz agrumov,  je bil pri težavah s koncentracijo, dokazan v številnih raziskavah. V mešanici ''Lažje učenje'', ki je bila razvita posebej za podporo koncentraciji so vključena naslednja naravna olja:

    Limona: aktivira sposobnost koncentracije in pomaga razjasniti misli.

    Grenivka: vzbudi in aktivira telesu lastne endorfine. Razveseljuje in je učinkovita tudi proti napetost in razdražljivosti.

    Pomaranča: poskrbi za bojše razpoloženje in pomirja živce. Poleg tega, zmanjšuje stres in tesnobo.

Tudi Beate Kern, ki deluje kot predavateljica na Leibniz Universität Hannover, uporablja naravne dišave za izboljšanje pozornosti udeležencev svojih seminarjev. "Limona osveži in poživi glavo in duha,'' je dodala.

Močan upad bolniškega dopusta v času projekta, kaže pozitivne učinke pri kakovosti zraka v prostoru. Da uporaba olj zmanjšuje izpostavljenost bakterijam, virusom in glivicam, so znanstveno dokazali že v 60-ih. Torej zmanjšanje tveganja okužb in bolezni, ki je bilo vidno v razredih, ni presenetljivo. Dišave lahko celo pomagajo utrditi na novo pridobljeno znanje preko noči. Da lahko uspešno pomagajo je dokazal Lübeck, raziskovalec možganov, v spalnem laboratoriju pred nekaj leti.